Utbildning inför varje uppdrag

Med hjälp av interna säljutbildningar från betéendeanpassad kommunikation till vetenskapligt bevisade säljmodeller, ser vi alltid till att leverera kvalitativ försäljning.

Vi använder oss bland annat av följande säljmetoder:

  • DISC-modellen – Beteendeanpassad kommunikation
  • SPIN-modellen – Kommunikationsmetodik – Få fler affärer med rätt frågor
  • DABA-modellen – Bemöt invändningar innan du får dem

Vi anpassar oss efter situationen, målgruppen, produkten/tjänsten och övriga betydande faktorer. 

Försäljningsuppdrag

Våra uppdrag riktar sig både mot konsument och företagsförsäljning.

Nykundsbearbetning är inte som den var för 10 år sedan. Idag gäller det att anpassa sig och sticka ut i mängden bland telefonförsäljare. Vi specialiserar oss på enskilda fall och vägrar ta ett misslyckande.

Med en noggrann workshop i grunden diskuterar vi produkten, dess efterfrågan på marknaden, manusuppbyggnad och bygger en unik dialogstrategi anpassad efter varje enskilt uppdrag.

Vi skräddarsyr tekniken som passar bäst in för just ert uppdrag.

Säljmöten 3 gånger /veckan

Vi håller uppföljningar minst 3 gånger/vecka med våra anställda. Vi inför ofta medlyssning och livecoachning för att säkerställa rätt säljteknik och kvalitet tidigt i samtalet. Ju kortare uppstartssträcka för säljaren desto bättre är det för alla parter.

Vi har den senaste teknologin i vår dialersystem och använder band annat ”whisper mode” i vår aktiva coachning för att kommunicera och vägleda säljaren utan att kunden hör eller blir störd av att fler personer är i samtalet. Coachning direkt i samtalet utan att kunden hör våra coacher leda säljaren eller bokaren till avslut.

Mötesbokning

Vi skräddarsyr tillsammans med våra kunder, den process som man önskar att vi ska ha när det gäller mötesbokning. Normalt så hanterar vi hela processen från att boka in kundbesök, till att ta fram rätt material att ringa på. Vi delar gärna med oss av vår expertis och erfarenheter till våra kunder för att skapa en bättre förståelse om vad som funkar bäst för just deras produkter/tjänster.

Med hjälp av regelbundna uppföljningar och avstämningar ser vi till att tillsammans arbeta mot att nå de gemensamt uppsatta målen.

CRM & ringsystem

Vi har länge arbetat med vårt uppskattade alltiett crm & ringsystem.

Utöver grundläggande uppringningsfunktionalitet, erbjuder vårt callcenter software tillval som till exempel SMS, E-post, olika uppringningsalternativ, inspelning av samtal samt ett API för integration med andra system.

Vårat callcenters software system utvecklas ständigt och vi kan enkelt skapa och anpassa efter dina behov av t.ex. rapportering, översyn eller andra önskemål.

Marknadsundersökningar

Vi utför alla möjliga typer av marknadsundersökningar:

  • Kollektiva undersökningar
  • Medarbetarundersökningar
  • Kundundersökningar

Är det någon speciell typ av undersökning som intresserar dig är du välkommen att höra med oss så vi kan tillsammans utforma uppdraget så som ni vill ha det.

Arbetssätt

DISC – modellen

SPIN – modellen

DABA – modellen

Tjänster

Mötesbokning

Försäljning

Seminariebokning

Exempel

El försäljning

Mötesbokning

Försäkring

Om oss

Sedan år 2001

Bred erfarenhet

Swedma